Ja s'ha acabat la segona fase, ha estat intensa, carregada de molts aprenentatges, moments emotius, bones vibracions... Gràcies a totes les empreses i persones que amb tanta il·lusió han col·laborat en aquest procés.
A continuació us expliquem breument algunes de les accions realitzades.
Els alumnes dels cursos de cambrers/es d'esmorzars i d'ajudant de cuina van tenir l'oportunitat d'obtenir el Carnet de Manipulador d'Aliments gràcies al Gremi de Restauració. Aquest curs els permetrà poder treballar en un futur en el sector i els ha ajudat a adquirir les competències sobre la normativa corresponent als aliments i el seu tractament.
A continuació us expliquem breument algunes de les accions realitzades.
Els alumnes dels cursos de cambrers/es d'esmorzars i d'ajudant de cuina van tenir l'oportunitat d'obtenir el Carnet de Manipulador d'Aliments gràcies al Gremi de Restauració. Aquest curs els permetrà poder treballar en un futur en el sector i els ha ajudat a adquirir les competències sobre la normativa corresponent als aliments i el seu tractament.
Un altra dia també van poder veure i aprendre com funciona la cadena d'elaboració i producció del cafè a càrrec de Cafès Novell. De la mà de Manel Batet van fer una visita guiada per les instal·lacions i van poder aprendre com fer un bon cafè, aprenent a utilitzar de forma òptima la cafetera i també aprenent a fer una bona crema de llet.
Gràcies Manel, per compartir els teus coneixements amb els nostres joves i ensenyar-los aquests trucs que els hi seran tan útils!
Gràcies Manel, per compartir els teus coneixements amb els nostres joves i ensenyar-los aquests trucs que els hi seran tan útils!
Per altra banda, NH Hoteles i més concretament Hotel Esperia Tower va oferir una sessió d'atenció al públic, on la Natalia i la Carla els van parlar de la importància de la imatge personal, del fet de somriure als clients i dels diferents tipus de comunicació que s'estableixen amb els clients.
Moltes gràcies per explicar tan bé i d'una forma tan clara i pràctica, els joves han sortit amb un gran somriure i tenint clar que busca un client en un cambrer/a.
Moltes gràcies per explicar tan bé i d'una forma tan clara i pràctica, els joves han sortit amb un gran somriure i tenint clar que busca un client en un cambrer/a.
A finals del mes d'octubre el Restaurant Sergi de Meià va oferir una sessió que tractava sobre la relació que hi ha entre la cuina i la sala, és a dir, la importància de la correcta comunicació entre els cambrers i els cuiners perquè la feina tingui èxit i que va ser feta pel mateix Sergi Meià.
Gràcies Sergi, per compartir amb els joves la teva experiència i fer-los veure que el futur se'l construeix un mateix, que fracassar és no intentar les coses... han sortit amb ganes de menjar-se el món!
Gràcies Sergi, per compartir amb els joves la teva experiència i fer-los veure que el futur se'l construeix un mateix, que fracassar és no intentar les coses... han sortit amb ganes de menjar-se el món!
Una altra sessió interessant a la que van poder assistir els alumnes que realitzen el curs de cambrers d'esmorzars i càtering va ser a la fàbrica Moritz, on el mestre cerveser va explicar el món de la cervesa: tipus de cervesa, la fermentació i com "tirar" la cervesa a l'estil alemany i madrileny, entre d'altres. Per finalitzar, els participants van poder marxar amb un bon regust de boca.
Com sempre un plaer poder visitar un lloc tan emblemàtic i poder conèixer de ben a prop el procés de la cervesa.
A principis de novembre tots els grups de formació en empresa van rebre un taller sobre valors de la mà de la coach Ana Guiu. Els participants de tots els cursos han tingut la gran oportunitat de participar en aquesta formació en la qual han reflexionat sobre els seus valors i els que han de tenir presents al llarg de la seva vida. Han sortir carregats d'energia, gràcies Ana per fer-ho possible!
L'empresa Pastafiore de la mà del Mimo va oferir una sessió sobre la pasta, el tipus de pasta, la seva procedència i el procediment per a cuinar-la.
El dia 13 de novembre l'Hotel Arts de Barcelona ens va oferir una gran sessió on els alumnes van veure en què consisteix el servei d'esmorzars i on en Viçens va explicar als alumnes que els petits detalls tenen gran importància pels clients, va ser una formació molt dinàmica, ja que van poder situar-se a la pell dels treballadors, tot fent pràctiques. Després van poder gaudir de la terrassa de l'hotel i d'un pica pica. Finalment van rebre un diploma per les hores de pràctiques fetes.
Un altra dia també es va tractar el tema del parament de taules on sota la tutela del David, van aprendre a col·locar una taula per un banquet, com portar les safates i com servir als clients.
Donem les gràcies a tots els que van fer possible aquesta magnífica formació.
Un altra dia també es va tractar el tema del parament de taules on sota la tutela del David, van aprendre a col·locar una taula per un banquet, com portar les safates i com servir als clients.
Donem les gràcies a tots els que van fer possible aquesta magnífica formació.
Una de les últimes sessions va ser a les Bodeges Torres, on els alumnes van poder veure tipus de vins que tenen, el tractament dels vins i el procés de producció. També van fer una petita ruta per les vinyes. Va ser una gran experiència i tots els nois i noies van sortir molt contents!
També el Cafè Emma va donar una sessió als alumnes de Cambrers/es d'esmorzar, on la Simona va parlar del servei de plats i els hi va ensenyar com s'ha de carregat la safata, servir als clients i com s'han de posar els plats. Gràcies Simona per la teva dedicació!
Gràcies Josep Maria, com sempre els joves han crescut no només professionalment sinó també personalment!
Els alumnes del curs de neteja industrial van fer diverses visites a l'empresa Mullor S.A. El primer dia es va fer una sessió de presentació i benvinguda per tal de conèixer el funcionament de l'empresa. El segon dia van poder veure els diferents productes de neteja amb els quals treballaran en un futur. La tercera sessió es va dedicar a fer prevenció de riscos laborals i del medi ambient. Finalment, van aprendre tècniques i utillatge envers la neteja industrial, és a dir, el conjunt d'estris i màquines necessàries per dur a terme el seu treball. Per altra banda, el grup de neteja hotelera va assistir a una sessió de protocol a seguir sobre la neteja hotelera.
Gràcies a la Patricia i la Pilar, i també l'Alicia i la resta de treballadors/es de Mullor que han fet possible que aquests joves coneguin més a fons el món de la neteja i s'il·lusionin amb el que serà la seva professió a partir d'ara.
L'empresa Formació i Treball va proporcionar una sessió sobre la neteja d'oficines a tots els assistents. Aquests també van poder fer pràctiques i van aprendre els productes que cal utilitzar i el protocol per fer una correcta neteja. Gràcies a l'equip de neteja de Formació i Treball per ensenyar i dedicar temps als nostres joves, en van treure profit!
A l'Hotel Meridien, els alumnes del curs de neteja hotelera van realitzar dues sessions de Protocol a càrrec de Rosa Álvarez. Els joves van aprendre sobre el protocol de la neteja hotelera, sobre la importància de tenir processos i sobre la professionalitat i l'excel·lència i, a més,van poder gaudir d'una visita guiada per les instal·lacions de l'hotel. Gràcies Rosa!
Una de les últimes sessions va esdevenir a l'Hotel Arts on els estudiants de neteja hotelera van veure com es treballa a un hotel de gran luxe, la importància de cuidar el detall i de ser meticulós i cuidadós amb allò que es fa. Gràcies a tot l'equip de pisos de l'hotel.
En les oficines de Barclays tots els alumnes van tenir l'oportunitat d'assistir a la càpsula formativa sobre economia financera. Es va incidir fonamentalment en la importància de llegir tots els documents que signem, no tenir por a preguntar, la importàcia d'estar ben informats.
Es van explicar conceptes com els diferents comptes bancaris, targetes, prestats, credits hipotecaris, avals...
I un gran consell: fer dues llistes, una amb despeses, una altra amb ingressos i tractar que ambdues estiguin el més equilibrades possibles.
Gràcies per fer més comprensible tots aquests conceptes.